اخبار و رویدادها
مقالات...
احکام مناسبتی عید فطر
سالروز تخریب قبور ائمه اطهار علیهم السلام در بقیع سالروز تخریب قبور ائمه اطهار علیهم السلام در بقیع
فتنه خوارج در بشهادت رساندن حضرت امیر المومنین علی (ع) فتنه خوارج در بشهادت رساندن حضرت امیر المومنین علی (ع)
سازمان انرژی اتمی سریعاً مقدمات رسیدن به ۱۹۰هزار سو را فراهم کند
غروب آفتاب جماران غروب آفتاب جماران
سیره جهادی امام مجتبی (ع)
سال روز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیهاسال روز وفات حضرت خدیجه سلام الله علیها
بایگانی
سازمان تبلیغات اسلامی یزد
آدرس : یزد، بلوار شهید پاکنژاد، روبروی پمپ بنزین، اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد
تلفن : 37253370-035
فاکس : 37252680-035
ایمیل : info@tebyanyazd.ir
> گروه اخبار > رسانه > مشروح خبر _PRINTER_FRIENDLY


حریم خصوصی در فضای مجازی بی معنا شده است
نگارنده خبر: کارشناس رسانه
تاریخ ثبت:1396/10/4

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد اضافه کرد: حریم خصوصی دیگر بی ‌معنا شده و بسیاری از فیلم و عکس‌ هایی که مربوط به حریم خصوصی افراد است، به آسانی در فضای مجازی منتشر می ‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، حجت‌الاسلام علی کارگر در نشست کارگروه تولید محتوای رسانه با رویکرد دینی با اشاره به لزوم اقدام موثر در فضای مجازی اظهار داشت: اداره کل امور فرهنگی و رسانه ها کارگروهی را با عنوان تولید محتوای رسانه ای در فضای مجازی تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی امروز به اجبار با آن درگیر هستیم و نمی توان از آن چشم پوشی کرد ادامه داد: جامعه جهانی در حال رشد است و هر روز با روش و سبک جدید در اختیار مردم قرار می گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد اضافه کرد: در سازمان تبلیغات نیز این کارگروه شکل گرفته و هر یک از مجموعه های سازمان تبلیغات می توانند در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به محتواهای خوب احتیاج دارد افزود: باید به نحوی باشد که جای خالی محتواهای خوب و ارزشمند احساس نشود و جامعه به سمت و سوی دیگری در استفاده از فضای مجازی نرود.

حجت‌الاسلام کارگر با اشاره به لزوم افزایش سطح سواد رسانه در بین افراد جامعه عنوان کرد: سواد رسانه را با یکی دو جلسه نمی توان رشد داد اما اگر همه دستگاه ها با توجه به گروه های هدف خود پای کار باشند می تانند با سرعت این موضوع را تحقق بخشند.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه فضای مجازی آلودگی و آسیب های جدی را به دنبال خود دارد افزود: در بسیاری از حجم فضای مجازی دین جوانان را هدف قرار داده و کاملا روشن است که این فضا امنیتی برای مردم ندارد لذا طرز استفاده از فضای مجازی نیز مهم است و باید در حد توانمان محتوای موثر و مفید در اختیار کاربران قرار دهیم.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد اضافه کرد: حریم خصوصی دیگر بی ‌معنا شده و بسیاری از فیلم و عکس‌ هایی که مربوط به حریم خصوصی افراد است، به آسانی در فضای مجازی منتشر می ‌شود که آبرو، حیثیت و حرمت افراد در خطر قرار می ‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی محیطی حساس و خطرناک است ادامه داد: با استفاده درست و مثبت، مفید و فرصت محسوب می‌ شود که نباید از آن غافل شد و لازم است آموزش های موثر در این زمینه دنبال شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد با بیان اینکه ذهن کودکان خالی از هرچیزی است تصریح کرد: اگر ذهن خالی را از مطالب و نکات آموزنده و مفید و خوب پر نکنیم قطعا دیگران با مطالبی بیهوده و ناکارآمد پیش خواهند آمد و ما فقط باید برای مبارزه با آسیب ها تلاش کنیم که دشوار تر است.


تعداد مطالعه 102 مرتبه بوده است.


عناوين مرتبط
همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در برگزاری اولین رویداد تولید محتوای دیجیتال فرهنگی و اسلام
برگزاری مسابقه اینترنتی حماسه حسینی در سایت تبیان یزد
خبرنگاران زبان گویای مردم و جامعه هستند
لزوم ارتقاء شناخت رسانه ای مبلغان
لزوم بهره گیری از ظرفیت فضای مجاری در تبیین دستاوردهای انقلاب برای نسل امروز کشور
کارگاه آموزشی تکنیکهای تبلیغ فرصتهای وتهدیدهای فضای مجازی
۱۳هزار بازدید به صورت روزانه از پورتال تبیان استان یزد
مبلیغن و مبلغات باید پرچمداران تبلیغ در عرصه فضای مجازی باشند
اهداء 900 جلد کتاب سواد رسانه‌ای به مؤسسات وابسته اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد
برگزاری مسابقه «بصیرت از منظر نهج البلاغه» در پایگاه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان یزد
  نظر بدهید:
* نام:  
* پست الکترونیک:  
* متن:
محدودیت تایپ: حرف
* کد امنیتی:   <  
 

 
صفحه اول   |   ارتباط با ما   |   نقشه سايت   |   ورود به سایت   |   download   |   انجمن   |   سایت کودکان تبیان   |   پست الکترونیک
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد میباشد.
پشتیبانی : واحد فناوری اطلاعات اداره کل تبلیغات اسلامی یزد